سخنگوی صنعت برق گفت مراکز استخراج رمز ارز باید نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند

کانال سیگنال رایگان تلگرام فیوچرز ارزدیجیتال و فارکس

ایرنا – سخنگوی صنعت برق : مراکز استخراج رمز ارز برای تامین برق خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند که وزارت نیرو نیز مازاد تولید آنها را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.

مصطفی رجبی مشهدی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: یکی از اقداماتی که دارندگان مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند انجام دهند این است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی افزود: مراکز استخراج رمزارز برای این کار می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه های مختلف انرژی های تجدیدپذیر نظیر نیروگاه بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت برق ایران گفت: البته برق تولیدی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به وزش باد یا نور خورشید کم و یا زیادمی‌شود بر همین اساس وزارت نیرو پذیرفته آن میزان نوسان‌ها را جبران کند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: ‌علاوه براین وزارت نیرو ساعت‌هایی که این نیروگاه ها برق بیشتری تولیدکنند را به نرخ تجدیدپذیر از آنها خریداری کند.

او اضافه کرد:‌ بنابراین اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیرها را داشته باشد وزارت نیرو می تواند هم پشتیبانی کند از این جهت نوسان‌های تولید برقی که انرژی های تجدیدپذیر دارند و همچنین اگر تولیدی مازاد بر مصرف داشته باشند به نرخ تجدیدپذیر خریداری کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد:  فکر می‌کنیم با این راهکار این مراکز می‌توانند به نوعی درآمد و نقدینگی متناسب را از رمز ارزها کسب کنند و علاوه بر آن مازاد برق تولیدی را وزارت نیرو به صورت تضمینی به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، در گذشته وزیر نیرو گفته بود: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

منبع : IranBlockChain

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.