مسئولین، برق استخراج کنندگان بیتکوین در استان Yunnan چین را قطع کردند

گزارش های رسانه های محلی نشان می دهد که به تولیدکنندگان برق در Yunnan ، سومین استان بزرگ چین با نرخ هش بیتکوین ، دستور داده شده است که برق مزارع استخراج ارزهای رمزنگاری را تأمین نکنند. قطع برق استخراج کنندگان بیتکوین در Yunnan در تاریخ ۳۰ نوامبر ، خبرنگار رمزنگاری چینی ، کالین وو ، در توئیتر خود اعلام کرد که چندین استخراج کننده ممنوعیت را به وی اطلاع داده اند و نسخه هایی که به نظر می رسد اسکن شده اسناد رسمی صادر شده به تولیدکنندگان برق هستند را به اشتراک گذاشتند :


” چندین استخراج کننده به Wu گفتند که Baoshan ، Yunnan ، جایی که معادن رمزنگاری چین در آن واقع شده است ، در تاریخ ۳۰ نوامبر ممنوعیت قانونی دریافت کرده. Yunnan پس از Sichuan  و Xinjiang  سومین مکان بزرگ استخراج چین است. “

 


با این حال ، Wu اضافه کرد که این ممنوعیت احتمالاً توسط “منافع اقتصادی” محلی در نظر گرفته شده است و احتمالاً نشان دهنده تمایل به لغو استخراج رمزنگاری از طرف پکن نیست :


” نیازی به برآورد تأثیر این حادثه نیست. نگرش شرکت های برق محلی چین در مورد استخراج رمزنگاری اغلب در حال تغییر است. قطع برق استخراج کنندگان بیتکوین در Yunnan بیشتر تقاضای منافع اقتصادی است تا فشار سیاسی. “

به نظر می رسد این ممنوعیت همزمان با کاهش ۲۴ ساعته تقریباً ۱۰٪ نرخ هش جهانی از ۱۴۰ EX/s به ۱۲۵  EX/s باشد ، گرچه این تغییر نباید ارتباطی به این اتفاق داشته باشد.

بر اساس شاخص مصرف برق بیتکوین دانشگاه کمبریج یا BECI ، Yunnan سومین منطقه بزرگ چین از نظر استخراج میزان هش ، پس از Xinjiang   ، Sichuan  و مغولستان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود. Yunnan سپس با کسب ۵.۴۲٪ از نرخ هش جهانی رتبه بندی خود را بالاتر از همه کشورها به جز چین ، ایالات متحده ، روسیه و قزاقستان قرار داد.
در ماه ژوئن ، Wu گزارش داد که دولت Yunnan دستور داده است که ۶۴ عملیات استخراج غیر مجاز از جمله هفت مورد که هنوز در دست ساخت بودند، متوقف شود. دولت در مورد فرار مالیاتی و خطرات امنیتی از جمله نحوه سیم کشی معدن ها به نیروگاه های برق آبی محلی بارها تذکر داده بود.
در همان ماه ، یک معدن محلی بیتکوین آتش گرفت و منجر به سوزاندن هزاران واحد شد.

سرکوب اواسط سال نیز به دنبال انفجار ۲۹ می در یک ایستگاه برق آبی در Yunnan رخ داد که منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۵ نفر شد. اعتقاد بر این است که این انفجار باعث اجرای بیشتر استانداردهای ایمنی در مورد نیروگاه های برق آبی در منطقه شده است.
در ماه آوریل ، شبکه ایالتی Yunnan نیز سندی را صادر کرد که به تولیدکنندگان برق در مورد اعطای غیر مجاز برق به معادن بیتکوین هشدار می دهد.

منبع : cointelegraph

استخراجاستخراج بیتکوینبیتکوینچینمقررات
Comments (0)
Add Comment