Chainlink و Aave به بالاترین قیمت خود رسیدند.حرکت بعدی چیست؟

Chainlink  و Aave ، دو ارز رمزپایه اصلی مرتبط با DeFi  یا اقتصاد غیرمتمرکز، همزمان با بیتکوین افزایش می یابند. Aave  برای اولین بار در تاریخ از ۲۰۰ دلار پیشی گرفت و موقعیت خود را به عنوان چهارمین رمزارز بزرگ DeFi بعد از(Uniswap (UNI تثبیت کرد. Chainlink  موقعیت خود را به عنوان بزرگترین رمزارز DeFi از نظر سرمایه بازار حفظ می کند ، ارزش تقریبی حجم بازار ان هم اکنون ۹ میلیارد دلار میباشد.

چرا Chainlink و Aave از بقیه بازار بهتر عمل می کنند؟

در ماه های اخیر ، فضای DeFi شاهد افزایش آشکار تقاضا و علاقه سرمایه گذاران بوده است. در اوایل هفته جاری، سرمایه گذار میلیاردر Mark Cuban در توییتی در مورد Aave  صحبت کرد که بسیاری را متعجب کرد. Cuban خاطرنشان کرد که جابجایی وجوه از طریق Aave به دلیل هزینه های گاز یا Gass در اتریوم بسیار گران است. برای استفاده از پروتکل های DeFi ، مانند Aave ، کاربران باید تراکنش ها را از طریق شبکه بلاکچین اتریوم پردازش کنند.

از آنجا که اتریوم غیرمتمرکز است، اطلاعات را از طریق قراردادهای هوشمند پردازش می کند. از این رو، برای هر معامله، کاربران باید هزینه معامله را به صورت “گاز” ارسال کنند. اخیراً، به دلیل تقاضای بیش از حد جابجایی در اتریوم ، هزینه گاز به طور گسترده ای افزایش یافته است. Cuban با اشاره به مشکلات شبکه اتریوم ، نوشت:

“به جز گاز همیشه یک مسئله وجود دارد. هزینه انتقال رمزنگاری به  AAVE  بسیار گران است. “

بسیاری از مدیران صنایع اظهار داشتند که علاقه Cuban به Aave نشان می دهد که DeFi در طول ۱۲ ماه گذشته به جریان اصلی در اقتصاد غیر متمرکز تبدیل شده است. ارزش کل قفل شده در DeFi از ۲۳ میلیارد دلار فراتر رفته است و به طور مداوم به بالاترین رکورد در تاریخ رسیده است.

 Chainlink  یک شبکه بلاکچین است که در زمینه اوراکل (ارسال داده های از دنیای واقعی به بلاکچین جهت انجام قرارداد هوشمند) تخصص دارد. اوراکل برای پروتکل های DeFi بسیار مهم است زیرا اوراکل داده های ارزشمند بازار و قیمت را به سیستم عامل های DeFi  ارائه می دهد. از این رو،  Chainlink  و Aave به احتمال زیاد بیشترین سود را از رشد سریع  بازار DeFi خواهند برد.

منبع : cryptoslate

اتریومارزدیجیتالارزهای رمزنگاریبلاکچیندیفایرمزارزکریپتوکارنسیمارک کوبان
Comments (0)
Add Comment