پادکست چین پاد (اپیزود ۳ تابستان ۹۹)

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شنوندگان عزیز؛سینا فخارچیان هستم از رادیو چین پاد ایران بلاکچین و در چند دقیقه اینده همراه شما خواهم بود با پادکست چین پاد این هفته…سلام خدمت شما هستیم با اپیزود سوم تابستان ۹۹ برنامه چین پاد امروز ۲۵/۶/۹۹ هست و در ابتدا میخوام یکسری توضیحات اولیه در مورد کلیات این پادکست خدمتتون عرض کنم .پادکست چین پاد شامل ۶ بخش  متنوع میشه /بخش اول (چه خبر) بررسی رویدادها و اخبار مهم هفته گذشته هست/ بخش دوم (بهترین و بدترین) به بررسی ارزهایی با بیشترین بازدهی و ربزش در هفته ای که گذشت خواهیم پرداخت / بخش سوم (کی چی میگه) هست  که بررسی صحبتهای مهم کارشناسان رو نقد میکنیم/ در بخش چهارم ( تحلیل هفته ) به بررسی وتحلیل ارزهایی میپردازیم که در هفته پیش رو باید حواسمون بهشون باشه/ بخش پنجم هر هفته ( چی خوبه؟ ) هست که به معرفی  پروژه های جدید و قوی در مارکت رمز ارزها میپردازیم/ و نهایتا بخش ( از من بپرسید ) بخش ششم ما هست که به سوالات پرتکرار شما پاسخ خواهیم داد. پس باما همراه باشید.

بخش ۱ چین پاد

چه خبر

فرانسوی‌ها حالا می‌توانند از ‍۱۵,۰۰۰ رستوران با بیت کوین غذا بخرند

جاست ایت فرانس (Just Eat France)، سرویس سفارش آنلاین غذای فعال در فرانسه با دارا بودنِ بیش از ۱۵ هزار رستوران، اکنون قابلیت پرداخت با بیت کوین را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

ارزهای دیجیتال به نسبت ارزهای فیات سهمی ناچیز در پول‌شویی دارند

یافته‌های گزارش تازه سوئیف (SWIFT) نشان می‌دهد که ارزهای فیات همچنان ابزار اصلی پول‌شویی در سطح جهان هستند. آمارها حاکی از آن است که در طول یک سال حدود ۲ تریلیون دلار پولشویی انجام می‌شود. با این حال سهم ارزهای دیجیتال در پول‌شویی ناچیز است.

همچنان قیمت بیت کوین همگام با طلا بالا و پایین می‌شود؛ همسبتگی طلای سنتی و دیجیتال رکورد زد

بیت کوین اکنون بیش از هر زمان دیگری به پناهگاه امن سنتی دارایی‌ها یعنی طلا نزدیک شده است؛ اتفاقی که نشان از انعطاف‌پذیری بیشتر این ارز دیجیتال برای ریسک‌گریزی در بازارهای سنتی دارد

به گزارش کوین دسک، داده‌هایی که کوین متریکس (Coin Metrics) منتشر کرده است نشان می‌دهد که ضریب هم‌بستگی ۶۰روزه میان بیت کوین و طلا اکنون با ثبت رکورد تازه‌ای به بالاتر از ۰.۵ رسیده است.

استفاده از ابزار ضد فیشینگ در مرورگر بریو؛ دیگر نگران حملات فیشینگ نباشید

مرورگر اینترنتی مبتنی بر حریم خصوصی بریو (Brave) که ویژگی مسدودسازی رصد تبلیغاتی و پاداش به کاربران با توکن BAT دارد، اعلام کرد که با افزودن ابزارهای ضدفیشینگ، امنیت خود را ارتقا داده است.

این مرورگر اکنون فناوری متن باز شرکت فیش‌فورت (PhishFort) را اجرا می‌کند. فیش‌فورت در گذشته نیز با شرکت‌های ارز دیجیتال نظیر بایننس لبز (Binance Labs) و مای‌اتروالت (MyEtherWallet) همکاری کرده است و در زمینه شناسایی و انتشار اخبار کلاهبرداری‌های فیشینگ Web3 پیشرو است.

هش ریت شبکه بیت کوین به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۰ رسید

هش ریت شبکه بیت کوین موفق به شکست قله ۱۴۰ اگزاهش بر ثانیه شد. ماه گذشته این مقدار برابر ۱۲۹ اگزاهش بر ثانیه بوده است. هش ریت شبکه بیت کوین رکورد جدیدی را ثبت کرد. اکنون هش‌ریت بلاک چین Bitcoin در بالاترین مقدار تاریخ خود قرار گرفته است تا شبکه بلاکچین اولین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال امن‌تر از همیشه باشد.

سوشی سواپ سود استخراج را از ۱۰۰۰ به ۱۰۰ سوشی کاهش می‌دهد

این شبکه در تصمیم جدید خود، پاداش هر بلاک را به یک دهم مقدار قبل کاهش می‌دهد تا از این پس پاداش اهدایی به ازای هر بلاک جدید از ۱۰۰۰ سوشی به ۱۰۰ سوشی تغییر پیدا کند. این تصمیم از بلاک ۱۰,۸۵۰,۰۰۰ در شبکه اتریوم، اعمال خواهد شد.

توسعه دهنده اتریوم تایید کرد؛ فاز اول اتریوم ۲.۰ تا ۲ ماه دیگر عرضه می شود

رائول جوردن (Raul Jordan) در پست بلاگ اخیر خود در خصوص به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ گفته است که اصلاحات مختلفی در خصوص تجربه کاربری و بررسی‌های امنیتی باید انجام شود و به نظر می‌رسد ماه نوامبر زمان مناسبی برای عرضه اتریوم ۲.۰ است.

گزارش جدید: با کاهش قیمت بیت کوین به ۱۰,۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاران در حال خرید این رمز ارز هستند

علیرغم کاهش قیمت چشمگیر بیت کوین از اواسط ماه آگوست تاکنون، ذهنیت “خرید در کف قیمت” در بازار رمز ارزها هم‌چنان قوی است.بر اساس گزارش گلس‌نود، اگرچه قیمت بیت کوین طی سه هفته گذشته از ۱۲,۴۰۰ دلار به ۱۰,۰۰۰ کاهش یافته است، اما تعداد آدرس‌های انباشت‌کننده بیت کوین تقریبا ۲ درصد افزایش یافته است و به ۵۱۳,۰۰۰ آدرس رسیده است.

با ما در چین پاد همراه باشید.

بخش ۲ چین پاد

بهترین و بدترین  ها

معرفی ۵ ارز ارزهایی با بیشترین بازدهی و ریزش در هفته ای که گذشت

بخش ۳

کی چی میگه:

مدیرعامل کوین‌بیس: اپل مانع از پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌شود

طبق گفته‌های برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، شرکت اپل از فرصت‌های ایجاد‌شده پیرامون ارزهای دیجیتال استقبال نکرده است. او گفت:

اپل طی سالیان گذشته در قبال ارزهای دیجیتال بسیار محدودکننده و مخالف بوده است. این شرکت هم‌چنان در حال مسدودسازی بعضی از عملکردهای ارزهای دیجیتال نظیر قابلیت کسب سود از طریق ارزهای دیجیتال و مرورگرهای غیرمتمرکز است.

افراد بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که دسترسی به خدمات بانکی ندارند و نمی‌توانند برای خرید خانه یا شروع کسب‌وکار وام دریافت کنند. در نتیجه، این فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود شرایط جهان دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ارز مورد نیاز واردات خودرو را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد.

گفت: بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. موافقت واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشت.

ادامه داد

حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق فعالیت می کنند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد، امکان واردات خودور با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است.

مدیرعامل توییتر:‌ بیت کوین همچنان بهترین گزینه برای تبدیل شدن به ارز اختصاصی اینترنت است

به گزارش کوین تلگراف، جک دورسی، مدیرعامل توییتر و پلتفرم پرداخت اسکوئر، روز ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در مصاحبه‌ای با رویترز گفت معتقد است پتانسیل‌های بیت کوین همچنان پیشرفت‌های اخیر را در حوزه ارزهای دیجیتال تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. او اظهار داشت:

معتقدم اینترنت نیازمند یک ارز اختصاصی است و بیت کوین تا اینجا احتمالاً بهترین تجلی آن است. با توجه به همه این افرادی که به‌دنبال چنین چیزی هستند و برای پتانسیل‌هایی که دارد آن را ایجاد می‌کنند، نمی‌توانم تغییری در این موضوع ببینم.

با ما در چین پاد همراه باشید.

بخش ۴:

تحلیل هفته
ارزهای دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند:

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین با تثبیت در بالای سطح ۱۰,۵۰۰ دلار در ۲۷ ژوییه (۶ مرداد) یک الگوی سر و شانه معکوس را کامل کرده است. در چنین الگوهای بازگشتی، قیمت معمولاً بار دیگر سطح شکسته‌شده (بریک اوت) خط گردن را می‌بیند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) کمی بالاتر از این ناحیه و در ۱۰,۷۱۹ دلار قرار گرفته است. بنابراین در این سطح احتمالاً شاهد دفاع قوی فروشندگان خواهیم بود. از طرفی اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌مدت سه روز شوند، این امر از پایان فاز اصلاح قیمت خبر خواهد داد.

تحلیل  یرن فایننس (YFI)

اصلاح قیمت یرن فایننس که از ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) آغاز شده بود، در نزدیکی سطح اصلاحی ۵۰ درصد موج صعودی قیمت (از ۳,۰۰۰ تا ۳۹,۶۹۰ دلار) در ۲۱,۳۴۵ دلار به اتمام رسیده است. واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال شکل‌گیری است و اندیکاتور نشانه‌هایی از هشدار را بیان می‌کند. با این حال اگر قیمت از ناحیه حمایتی ۳۱,۰۱۱.۳۷ الی ۳۴,۰۶۸.۷۴ دلار، به‌سمت بالا جهش کند، خریداران برای ادامه روند صعودی قیمت تلاش خواهند کرد. خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) برده‌اند. این امر نشان‌دهنده تضعیف شتاب کوتاه‌مدت قیمت است. حمایت بعدی قیمت در مسیر نزولی ۳۱,۰۱۱.۳۷ دلار خواهد بود. با جهش سریع قیمت از این سطح، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای مقاومت ۴۳,۹۶۶.۳۱ دلار دست به کار خواهند شد.

بخش ۵

چی خوبه؟

سروم SRM

بورس مشتقات غیر متمرکز که تجارت بین زنجیره ای را امکان پذیر می کند.

Serum  ( سرم ) به اختصار SRM یک پروژه تبادل مشتقات غیر متمرکز است که تجارت بین زنجیره ای را امکان پذیر می کند.

این پروژه همکاری بین FTX ، یک پلتفرم معاملاتی مشتقات متمرکز و Sol ، یک بلاکچین کم هزینه و قابل تعامل است که دارای قرارداد هوشمند است.

پروژه Serum همچنین شامل SerumBTC و یک استیبل کوین SerumUSD است که به عنوان توکن های SPL و ERC20 وجود دارد و این امکان را می دهد تا قراردادهای زنجیره ای بین المللی حل و فصل شود.

پروژه Serum از توکن حاکمیت SRM پشتیبانی می کند ، که همچنین تخفیف های مربوط به معاملات سرم را در برمیگیرد و با درآمد حاصل از معاملات در شبکه سوزانده می شود.

سند SAND

دنیای مجازی و غیر متمرکز ساخت بازی های رایانه ای

Sandbox ( سند باکس ) به اختصار SAND  یک دنیای مجازی است که بر روی بلاکچین اتریوم  ساخته شده است ، که در آن بازیکنان می توانند بازی خود را بسازند ،و با مالکیت آن ها، کسب درآمد کنند.توکن SAND یک توکن کاربردی ERC-20 است که برای انتقال ارزش و همچنین بهره گیری و حکمرانی استفاده می شود.

محصولات فعلی در پلتفرم  Sandbox شامل موارد زیر است:

VoxEdit: نرم افزاری برای ایجاد ASSETS وکسل ، که پس از آن می تواند تبدیل به توکن های (NFT)  شود و به بازار وارد شود.

Marketplace: یک بازار غیر متمرکز برای تجارت ASETET در بازی ایجاد شده در VoxEdit.

Game Maker: جعبه ابزار برنامه نویسی بصری که به هر کسی امکان می دهد بازی های سه بعدی را بصورت رایگان بسازد.

بخش ۶ از من بپرسید:

بررسی طرح کلاهبرداری eco smart

هرمی-پانزی

منبع : COINTELEGRAPH

پادکستچین پاد
Comments (0)
Add Comment