کیف پول رمزنگاری شده فیس بوک برای بازار آماده است

فیس بوک سالهاست که روی رمزنگاری کار می کند. اکنون ، او در حال آماده شدن برای انتشار کیف پول استیبل کوین خود ، Novi است.

دیوید مارکوس ، یکی از خالقان Facebook Diem امروز اعلام کرد که Novi ، کیف پول رمزنگاری شده فیس بوک ، “آماده ورود به بازار است”.

این اعلامیه در انتهای یک پست طولانی وبلاگ قرار گرفت ،با جنجالی که با اعلام اولیه فیس بوک در ژوئن ۲۰۱۹ مبنی بر ایجاد یک ارز دیجیتال با پشتیبانی از سبد ارزهای فیات و مدیریت برخی از بزرگترین نام های مالی همراه بود.

Novi (در اصل Calibra) خود را در یک بازار ارز دیجیتال بسیار متفاوت از بازار دو سال پیش می بیند.

پروژه فیس بوک به عنوان Libra ، یک ارز دیجیتالی که می تواند از طریق کیف پول Calibra ارسال شود ، آغاز شد. هدف یک استیبل کوین نبود که از قیمت دلار تقلید کند. هدف ایجاد ارز جهانی جدید بود. اگرچه این دارایی ابتدا باید توسط اعضای انجمن Libra مدیریت می شد ، اما به مرور زمان ، برنامه ریزی کرد که مانند سایر پروژه های رمزنگاری ، غیر متمرکز شود.

بیشتر اینها دیگر درست نیست.

کیف پول فیس بوک

در آوریل ۲۰۲۰ ، Libra تغییر حالت داد و هدف آن تبدیل شدن به یک استیبل کوین سنتی بود. به جای اینکه یک بیتکوین جدید باشد ، به نسخه ای تنظیم شده تر از USDC یا Tether تبدیل می شود. Calibra تبدیل به یک کیف پول استیبل کوین می شود. که با بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان ادغام شده است ، اما یک کیف پول استیبل کوین دقیقاً یکسان است.

ماه بعد ، Calibra نام خود را به Novi تغییر داد. در دسامبر ، انجمن Libra نام خود را به نفع Diem حذف کرد.

در طول این پروژه ، جریان خروج ، از جمله بنیانگذار کوین ویل ، از بین رفته است. در یک روز در اکتبر ۲۰۱۹ ، eBay ، Mastercard ، Stripe و Visa پس از مواجه شدن فیس بوک با سوالات سخت تنظیم کنندگان از انجمن به طور دسته جمعی خارج شدند. با این وجود ، نامهای اصلی ، از جمله شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz ، مبادله ارزهای رمزپایه Coinbase و برنامه های اشتراک گذاری سوار Uber و Lyft ، باقی مانده اند.

منبع : decrypt

رمزنگاریفیسبوککیف پول
Comments (0)
Add Comment