صلیب طلایی در مقابل صلیب مرگ

صلیب طلایی در مقابل صلیب مرگ در تحلیل تکنیکال شامل استفاده از تجزیه و تحلیل آماری برای تصمیم گیری در معاملات است. تحلیلگران فنی از داده استفاده می کنند ، اغلب به شکل نمودار ، برای تجزیه و تحلیل سهام و بازار. در بعضی مواقع ، خطوط روند در این نمودارها به شکلی منحنی و متقاطع شکل می گیرند که اغلب به اسم های خنده دار مانند ‘ فنجان با دسته ‘ ، ‘ سر و شانه ها ‘ و ‘ دوبل بال ‘ می پردازند. معامله گران فنی می آموزند که این الگوهای متداول و آنچه را ممکن است برای عملکرد آینده یک سهام یا بازار مشخص کنند ، بشناسند.

یک صلیب طلایی و یک صلیب مرگ بر خلاف هم هستند. صلیب طلایی نشان می دهد که یک بازار گاوی بلند مدت پیش می رود ، در حالی که یک صلیب مرگ نشانگر بازار خرسی طولانی مدت است. هر دوی این موارد به تأیید یک روند بلند مدت با وقوع یک گذر متوسط ​​در حال حرکت کوتاه مدت نسبت به میانگین متوسط ​​بلند مدت در حال حرکت اشاره دارند.

پیشگویی های کلیدی صلیب طلایی در مقابل صلیب مرگ

  • صلیب طلایی نشان می دهد که یک بازار گاوی طولانی مدت پیش می رود ، در حالی که یک صلیب مرگ نشانگر بازار خرسی طولانی مدت است.
  • هر دو متقاطع وقتی همراه با حجم معاملات زیاد باشند ، مهمتر به نظر می رسند.
  • پس از وقوع متقاطع ، میانگین حرکت دراز مدت یک سطح پشتیبانی عمده (در مورد صلیب طلایی) یا سطح مقاومت (به عنوان مثال صلیب مرگ) برای بازار از آن نقطه به بعد در نظر گرفته می شود.
  • هر دو صلیب ممکن است به عنوان یک سیگنال تغییر روند اتفاق بیفتند ، اما بیشتر آنها به عنوان یک تأیید جدی از تغییر روند که قبلاً اتفاق افتاده است رخ می دهد.

صلیب طلایی

صلیب طلایی هنگامی اتفاق می افتد که یک میانگین متحرک کوتاه مدت از یک میانگین اصلی بلند مدت در حرکت به سمت صعود عبور می کند و توسط تحلیلگران و معامله گران به عنوان نشانگر چرخش نهایی صعودی در بازار تعبیر می شود. در اصل ، روند متوسط ​​کوتاه مدت سریعتر از میانگین بلند مدت ، تا زمانی که عبور می کند ، سرعت می یابد.

سه مرحله تا تقاطع طلایی وجود دارد:

  • روند نزولی که در نهایت با پایان یافتن فروش خاتمه می یابد
  • مرحله دوم که میانگین حرکت سریعتر از میانگین متحرک بلندتر عبور می کند
  • سرانجام ، روند صعودی ادامه و امیدواریم که منجر به قیمت های بالاتر شود

صلیب مرگ

برعکس ، یک حرکت متقاطع متوسط ​​حرکت نزولی مشابه صلیب مرگ را تشکیل می دهد و به نظر می رسد که نشان دهنده رکود قاطع در بازار است. صلیب مرگ زمانی اتفاق می افتد که میانگین روند کوتاه مدت پایین می رود و از میانگین بلند مدت عبور می کند ، و اساساً در جهت مخالف صلیب طلایی قرار می گیرد.

صلیب مرگ قبل از رکود اقتصادی در سال های ۱۹۲۹ ، ۱۹۳۸ ، ۱۹۷۴ و ۲۰۰۸ رخ داده است. بارها و بارها ظاهر شده است که یک صلیب مرگ مانند تابستان سال ۲۰۱۶ ظهور کرده است.

ملاحظات خاص در صلیب طلایی و مقابل صلیب مرگ

عقاید مختلفی وجود دارد که دقیقاً چه چیزی این تقاطع میانگین متحرک معنی دار را تشکیل می دهد. برخی از تحلیلگران آن را به عنوان یک متقاطع از میانگین متحرک ۱۰۰ روزه با میانگین حرکت ۵۰ روزه تعریف می کنند. برخی دیگر آن را به عنوان متقاطع میانگین ۲۰۰ روزه با میانگین ۵۰ روز تعریف می کنند.

تحلیلگران همچنین به عنوان تأیید یک روند قوی و مداوم ، وقایع متقاطع موجود در نمودارهای زمانی پایین را مشاهده می کنند. صرف نظر از تغییرات در تعریف دقیق یا بازه زمانی اعمال شده ، این اصطلاح همیشه به میانگین عبور متوسط ​​در حال حرکت کوتاه مدت از یک میانگین اصلی بلند مدت در حال حرکت اشاره دارد.

منبع : اینوستوپدیا

Comments (0)
Add Comment