طبق آمارها ارز بازار بیتکوین در مسیر رسیدن به ۱ تریلیون دلار است

هنگامی که PlanB در سال ۲۰۱۹ مقاله خود را با عنوان “مدل سازی ارزش بیتکوین از نظر کمبود” یا S2F منتشر کرد، او بسیاری از افراد را برای پیش بینی ارزش ۱ تریلیون دلاری بازار برای اولین ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز در جهان متحیر کرد.

با نگاه به گذشته ،  PlanB  خاطرنشان کرد که فلزات گرانبهای خاص، مانند طلا، به دلیل گرانی و نرخ عرضه محدود، در طول تاریخ نقش پولی خود را حفظ کرده اند. وی سپس همان استدلال را در مورد بیتکوین به کار برد، که با افزایش الگوریتم از پیش برنامه ریزی شده، هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می یابد و در نهایت فقط ۲۱ میلیون واحد از آن را استفاده می کنند،پس ارزش بیشتری پیدا می کند. (بازار بیتکوین در مسیر رسیدن به ۱ تریلیون دلار)

S2F
این مدل سهام به جریان (s2F) را که نسبت بین عرضه فعلی و فعال بیتکوین است ، نشان می دهد.  PlanB  نقشه S2F را در برابر سرمایه بازار دلار آمریکا در کنار دو نقطه داده SF دلخواه برای نقره و طلا ترسیم کرد. در این مقاله نتیجه گیری می شود که قیمت بیتکوین به دلیل کاهش دوره ای عرضه در برابر یک دلار بشدت ، افزایش خواهد یافت.

مدل Bitcoin S2F نشان دهنده نزدیک شدن بازار بر روی هدف ۱ تریلیون دلاری است. منبع: PlanB

با توجه به ارزش جهانی اقتصادی که در حدود ۱۰۰ تریلیون دلار است، افرادی مدل S2F PlanB را به دلیل نداشتن سقف قیمت برای بیتکوین زیر سوال برده اند. مطمئناً ، گاوها نمی توانند از سرمایه گذاران انتظار داشته باشند که هر دارایی ارزشمندی را پشت سر بگذارند و سرمایه خود را در بازار بیتکوین تخصیص دهند.

در همین حال ، برخی معتقدند که بیتکوین کم طرفدار نیست. کد آن قابل تکرار است و در حال حاضر به عنوان پایه و اساس بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده دیگر کپی می شود. بازار بیتکوین در مسیر رسیدن به ۱ تریلیون دلار است.

منبع : bitcoinist

ارزرمزنگاری شدهبیتکوینپذیرشقیمت بیتکوینکریپتوکارنسی
Comments (0)
Add Comment