پنج مورد بزرگ استفاده از NFT

توکن های غیرمثلی NFT : آخرین روند در دنیای رمزنگاری است که مارک های بزرگی مانند Nike ، NBA ، فرمول ۱ ، لویی ویتون و موارد دیگر را مورد توجه قرار داده و درگیر می کند. آنها صدها هزار دلار در حال جابجایی هستند و پروژه ها به فروش رکورد شکن رسیده اند. همین چند ماه پیش ، سوابق در ارقام ۵ تا ۶ رقمی بود ، مانند آثار هنری الهام گرفته از کد بیتکوین که بیش از ۱۳۰ هزار دلار فروخته شد یا کارت تجاری Kylian Mbappé ، مهاجم پاری سن ژرمن مبتنی بر بلاکچین که ۶۶۸۵۰ دلار فروخته شد.

در همین حال ، این رکورد ها با حراج اخیر توئیت مدیر عامل اصلی توییتر جک دورسی ، با بالاترین پیشنهاد فعلی ۲.۵ میلیون دلار (حراج در ۲۱ مارس پایان می یابد) ، و حتی بیشتر ذهن آزار دهنده است: فروش یک آثار هنری دیجیتال با قیمت ۶۹ میلیون دلار، NFT ها از طریق کانالهای سرگرمی و تفریحی به احساسات توده مردم دامن می زنند و آنها را وارد دنیای بلاکچین می کنند. آنها دسترسی و درک مقادیری را که فناوری بلاکچین می تواند برای مبتدیان داشته باشد آسان می کنند.

توکن های غیرمثلی مسخره که معمولاً به عنوان NFT شناخته می شوند ، نسخه های توکنیز شده دارایی های غیرمثلی خنده دار ، دیجیتال یا سایر موارد را نشان می دهند. دارایی های غیر قابل سرقت ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند که آنها را نادر ، غیر قابل تقسیم و ارزشمند می کند. این دارایی ها می توانند از مجموعه های مجازی ، موارد بازی و آثار هنری دیجیتال ، تا بلیط کنسرت ، املاک و مستغلات ، اسناد هویتی و موارد دیگر باشند. بازار رمزنگاری کنونی به شدت حول دارایی های قابل جابجایی مانند بیتکوین و سایر ارزهای رمزپایه می چرخد.

اما NFT ها در حال جلب توجه هستند و محبوبیت آنها دامنه وسیعی از امکانات را برای دارایی های واقعی باز می کند. موارد فعلی استفاده از NFT در دسته های اصلی مجموعه های قابل جمع آوری ، هنر ، بازی و دنیای مجازی متمرکز شده است. اما سایر مقوله ها مانند ورزش ، مد و دارایی های دنیای واقعی به طور پیوسته در حال توسعه هستند.

یک موضوع جالب توییتر توسط سرمایه گذار مجازی زمینDclblogger حدود ۲۵ صنفی را لیست می کند که اکوسیستم NFT آنها را مختل می کند. اما در اینجا پنج مورد بزرگ استفاده فعلی NFT آورده شده است: کالاهای قابل جمع آوری ، بازی ، هنر ، دنیای مجازی و دارایی ها و مستندات دنیای واقعی. کدام مورد استفاده بیشتر علاقه شما را جلب می کند و چه ارزشی می تواند به شما ارائه دهد؟

کلکسیون ها

در حال حاضر کالکشن ها یکی از محبوب ترین برنامه های NFT از نظر حجم فروش هستند که حدود ۲۳.۶٪ از فروش ماه گذشته مربوط به پروژه های مرتبط با کلکسیون است. CryptoPunks که در ژوئن ۲۰۱۷ راه اندازی شد ، یکی از اولین NFT های قابل جمع آوری در Ethereum است و هزاران دلار فروخته شده است. آنها در واقع قبل از معرفی ERC-721 ساخته شده بودند و باید یک لفافه معرفی می شد تا بتوانند در صرافی هایی مانند OpenSea خرید و فروش شوند. از زمان راه اندازی در نوامبر ۲۰۱۷ ، CryptoKitties همچنان یکی از مشهورترین نمونه های کلکسیونی است و فروش گربه های مجازی به بیش از ۳۸ میلیون دلار رسیده است.

این فناوری همچنان در حال توسعه و گسترش است که از فناوری NFT برای ایجاد نسخه های توکن دار ستاره های مشهور و افراد مشهور برای جمع آوری طرفداران استفاده می شود. بازی فوتبال تخیلی Sorare به بازیکنان این امکان را می دهد تا “مجموعه محدود دیجیتال” از ورزشکاران مورد علاقه خود را از ۱۰۰ باشگاه فوتبال جمع آوری کنند.

اعضای NFL و NBA علاقه خود را برای کار با فناوری NFT در طول NFT NYC در فوریه ۲۰۲۰ ابراز داشتند. از آن زمان ، با همکاری NBA ، آزمایشگاه های Dapper ، سازندگان CryptoKitties ، NBA TopShot با رمز توکن را راه اندازی کردند.

بازی

همانطور که قبلا ذکر شد ، بازیکنان بازار هدف مناسب NFT ها را ایجاد می کنند ، زیرا آنها از قبل با مفهوم جهان و ارزهای مجازی آشنا هستند. NFT ها در صنعت بازی در حال رونق هستند زیرا به شما اجازه می دهند موارد موجود در بازی رمزگذاری شده و به راحتی با معاملات و بازارهای همتا به همتا منتقل و مبادله شوند.

این کاملاً بر خلاف بازی های سنتی است که فروش یا انتقال اقلام درون بازی مانند سلاح ها و پوسته های کمیاب را ممنوع می کند. NFT ها همچنین تجربه بازی را ملموس تر و سودمندتر می کنند زیرا بازیکنان مالکیت واقعی دارایی های دیجیتالی خود را دارند. آنها همچنین در حال ایجاد اقتصاد جدید هستند زیرا بازیکنان اکنون توانایی ایجاد درآمد از طریق ساخت و توسعه دارایی های درون بازی خود را دارند.

سه بازی محبوب بلاکچین که واقعاً سر و سامان گرفته اند ، Axie Infinity ، Gods Unchained و My Crypto Heroes هستند. Axie Infinity یک جامعه حیوان خانگی دیجیتال است که حول جمع آوری ، آموزش ، پرورش و مبارزه با موجودات فانتزی موسوم به Axie است. این بازی بر روی بلاکچین Ethereum ساخته شده است و اولین بازی در بلاکچین است که دارای شخصیت های متحرک و گیم پلی غنی و غوطه وری است.

Gods Unchained یک بازی کارت جمع آوری دیجیتال است که در آن کارت ها به عنوان NFT صادر می شوند و بازیکنان می توانند با همان مالکیت کارت های فیزیکی ، آنها را مالک و معامله کنند. My Crypto Heroes یک بازی نبرد نقش آفرینی چند نفره ژاپنی است که قهرمانان و موارد درون بازی را به عنوان نشانه در بلاکچین Ethereum صادر می کند ، جایی که بازیکنان می توانند قهرمانان تاریخی را از طریق quests و مسابقات بالا ببرند.

هنر

یکی از بزرگترین چالش های هنرمندان دیجیتال ، محافظت از آثارشان در برابر نقض حق چاپ است ، اما NFT ها یک راه حل هستند زیرا اثبات مالکیت ، اصالت و از بین بردن موارد جعل و تقلب هستند. مقاله ای از CoinDesk اشاره می کند که بسیاری از هنرمندان به NFT ها و نمایشگاه های آنلاین روی آورده اند زیرا موزه ها و گالری ها مجبور به بسته شدن در برابر COVID-19 می شوند

اولین رکورد برای فروش حراج هنری NFT با بالاترین ارزش در ژوئیه رخ داد ، زمانی که “گاو نر Picasso’s” با بیش از ۵۵،۰۰۰ دلار خریداری شد. از دیگر سوابق بعدی می توان به “مکان درست و زمان مناسب” (بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار فروخته شده) و “Portraits of a Mind” (بیش از ۱۳۰،۰۰۰ دلار فروخته شد) اشاره کرد.

نمونه هایی از سیستم عامل ها و بازارهای آثار هنری دیجیتال شامل SuperRare ، MakersPlace و Rarible است. این سیستم عامل ها و بازارها به طور مشابه با یکدیگر کار می کنند و به کاربران امکان می دهد به راحتی آثار هنری دیجیتال را ایجاد کرده و در بازار خود بفروشند. Rarible نمونه ای جالب توجه است زیرا برخی از روندهای جذاب DeFi سال ۲۰۲۰ را با ترکیب کالاهای دیجیتال با تولید محصول و استخراج نقدینگی گرد هم آورده است. آنها این کار را با صدور رمز حاکمیت RARI$ انجام داده اند.

این استراتژی پذیرش یکی از دلایل علاقه مجدد به NFT ها در طی چند ماه گذشته سال ۲۰۲۰ بوده است. کاربران هنگام فروش و تجارت NFT های خود در این سیستم با رمز حکم Rarible ($RARI) پاداش می گیرند و به آنها انگیزه می دهند. به همین ترتیب ، Rarible یک بازار تحت حاکمیت جامعه است که هدف آن تبدیل شدن به یک مرکز کاملاً غیرمتمرکز است.

جهان های مجازی

مورد دیگر استفاده از NFT ها ، دنیاهای مجازی است. سیستم عامل های واقعیت مجازی غیر متمرکز مانند Decentraland ، The Sandbox و Cryptovoxels به کاربران امکان می دهند بسته های زمین مجازی و سایر موارد NFT درون بازی را ایجاد ، مالک و درآمد کسب کنند. LAND در Decentraland به طور دائمی در اختیار جامعه است و به بازیکنان امکان کنترل کامل خلاقیت و دارایی های مجازی خود را می دهد.

با توجه به آشنایی جنرال Z با دنیای مجازی و تفاوت مفهوم دارایی های ارزشمند آنها با نسل های قدیمی ، دارایی در دنیای مجازی به آنها امکان انتخاب و انعطاف پذیری می دهد که با ارزش های آنها همسو باشد: “بنابراین شاید نسل فرزندان ما سقف بالای سر خود را نداشته باشند ، اما در عوض آنها دارایی های دیجیتالی زیادی خواهند داشت. “

دارایی ها و مستندات دنیای واقعی

امکان ثبت دارایی های دنیای واقعی مانند املاک و سهام یا اسنادی مانند صلاحیت ها ، مجوزها ، سوابق پزشکی ، گواهی های تولد و مرگ وجود دارد. با این حال ، تحولات در این گروه هنوز در مراحل اولیه است و موارد استفاده از آن نسبتاً نادر است.

اما همانطور که دنیای رمزنگاری و NFT به توسعه و گسترش خود ادامه می دهند ، چه کسی می گوید شما روزی (شاید به زودی) قادر به داشتن یک باغ انگور در کشور دیگر هزاران مایل دورتر نخواهید بود. برای همه آنچه ما می دانیم ، کیف پول دیجیتال شما – و شاید در بهترین حالت یک کیف پول سخت افزاری مانند NGRAVE ZERO – ممکن است به زودی حاوی اثبات هر گواهینامه ، مجوز و دارایی شما باشد

منبع : cryptoslate

ارزدیجیتالایران_بلاکچینکریپتوکارنسیهنردیجیتال
Comments (0)
Add Comment