سرمایه گذاری پایین به بالا و بالا به پایین

شاید شما از رویکردهای سرمایه گذاری از پایین به بالا و از بالا به پایین مطالبی شنیده باشید ، اما نمی دانید که واقعاً این رویکردها یا استراتژی های سرمایه گذاری چگونه کار می کنند.

سرمایه گذاری پایین به بالا

پایین به بالا

با استفاده از روش سرمایه گذاری از پایین به بالا ، اصول سهام را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهد.افراد در این حیطه به دنبال شرکت هایی خواهند بود که معتقدند با گذشت زمان عملکرد خوبی خواهند داشت ، بر اساس تعیین کننده هایی مانند تیم مدیریت شرکت ، نسبت درآمد (P / E) و پتانسیل رشد درآمد. اگر به نظر می رسد شرکت قدرتمندی باشد ، این سرمایه گذاران معتقدند که صرف نظر از نحوه عملکرد بازار کلی ، با گذشت زمان عملکرد خود را ادامه خواهند داد. آنها توجه چندانی به شرایط بازار یا اصول صنعت نمی کنند و بر نحوه عملکرد یک شرکت در یک بخش نسبت به شرکت دیگر متمرکز می شوند تا بتوانند سهام مورد نظر خود را انتخاب کنند که احتمالاً افزایش قیمت داشته باشد.

(همچنین ببینید: چه تفاوتی بین سرمایه گذاری ‘از بالا به پایین’ و ‘پایین به بالا’ وجود دارد؟)

سرمایه گذاران پایین دستی نیز معتقدند فقط به دلیل اینکه یک شرکت در یک بخش خوب عمل می کند ، این بدان معنا نیست که همه شرکت های این بخش نیز به خوبی عمل می کنند. این سرمایه گذاران سعی می کنند شرکت های خاصی را در بخشی پیدا کنند که از سایرین پیشی بگیرد. به همین دلیل آنها وقت زیادی را صرف تجزیه و تحلیل یک شرکت می کنند. آنها حتی ممکن است به دفتر مرکزی و کارخانه های شرکت مراجعه کرده و با تیم مدیریت شرکت صحبت کنند. سرمایه گذاران پایین همچنین گزارش های تحقیقاتی را که تحلیلگران از شرکتی که قصد خرید آن را دارند ارائه می دهند ، میخوانند ، زیرا تحلیلگران غالباً از شرکتهایی که تحت پوشش خود قرار می دهند آگاهی دارند. ایده کلی این رویکرد این است که سهام فردی در یک بخش بدون در نظر گرفتن عملکرد یک بخش ضعیف ممکن است عملکرد خوبی داشته باشد.

سرمایه گذاری پایین به بالا و بالا به پایین

(همچنین ببینید: آیا باید میلیونرها را در این بخش دنبال کنید؟)

به طور معمول ، سرمایه گذاران که به دنبال سرمایه گذاری در مدت زمان طولانی هستند ، از رویکرد از پایین به بالا استفاده می کنند ، زیرا آنها بر اساس اعتقاد خود مبنی بر سرمایه گذاری شرکت خوب ، از رویکرد به پایین استفاده می کنند و علی رغم نوسانات بازار ، همچنان کار خود را  ادامه خواهند داد. در حقیقت سهام ممکن است همراه با بازار کلی پایین بیاید ، اما این سرمایه گذاران انتظار دارند که با افزایش بازار کلی ، دوباره افزایش پیدا کند و از بازار فراتر رود.

سرمایه گذاری بالا پایین

بالا به پایین

در عوض ، یک سرمایه گذار از بالا به پایین عوامل اقتصادی مختلفی را بررسی می کند تا ببیند چگونه این عوامل ممکن است بر کل بازار تأثیر بگذارد ، و بنابراین سهام مورد نظر آنها برای سرمایه گذاری انتخاب میشود. آنها تولید ناخالص داخلی ، پایین آمدن یا افزایش بهره را تحلیل می کنند. پس بررسی نرخ ها ، تورم و قیمت کالاها در هر بورس اوراق بهادار لازم است. آنها همچنین به عملکرد بخش کلی یا صنعتی که یک سهام به آن تعلق دارد ، نگاه می کنند. این سرمایه گذاران بر این باورند که اگر این بخش به خوبی پیش برود ،بازده خوبی را به همراه دارد. این سرمایه گذاران ممکن است ببینند که عوامل بیرونی مانند افزایش قیمت نفت یا کالاها یا تغییر نرخ بهره بر برخی بخش ها نسبت به سایرین و بنابراین شرکت های این بخش ها تأثیر خواهد گذاشت.

 (همچنین ببینید: یک رویکرد از بالا به پایین به سرمایه گذاری.)

به عنوان مثال ، اگر قیمت کالایی مانند نفت بالا برود و شرکتی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید از مقادیر زیادی روغن برای تهیه محصول خود استفاده کند ، سرمایه گذار در نظر خواهد گرفت که افزایش قیمت نفت تا چه اندازه تأثیر خواهد داشت. بنابراین رویکرد آنها با نگاهی به اقتصاد کلان ، سپس در خود سهام ، بسیار گسترده شروع می شود.

سرمایه گذاری پایین به بالا و بالا به پایین

اگر اقتصاد آن خوب عمل کند ممکن است سرمایه گذاران از بالا به پایین نیز سرمایه گذاری در یک کشور یا منطقه را انتخاب کنند بنابراین ، برای مثال ، اگر سهام اروپا متلاشی شود ، سرمایه گذار از اروپا خارج می شود و در عوض ممکن است پول را در سهام آسیا بریزد.

(همچنین ببینید: تجزیه و تحلیل از بالا به پایین: یافتن سهام و بخش های مناسب.)

سرمایه گذاران کوتاه مدت ممکن است از یک رویکرد از بالا به پایین استفاده کنند ، زیرا آنها به دنبال به دست آوردن نوسانات موجود در بازار هستند که براساس نیروهای خارج از خود شرکت اتفاق می افتد. آنها بیشتر از سرمایه گذاران از پایین به بالا سهام خود را دریافت و خارج می کنند. هر دو رویکرد برای سرمایه گذاری معتبر است و باید هنگام طراحی سبد شرکت ها برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. فقط اطمینان حاصل کنید که چرا سهام خریداری شده را خریداری می کنید ، عوامل لازم را در نظر بگیرید و از روند بازار آگاه باشید.

کلام آخر

سرمایه گذاران پایین دستی مبانی یک شرکت را برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در ان شرکت تحقیق می کنند. در مقابل ، سرمایه گذاران از بالا به پایین هنگام انتخاب سهام برای سبد سهام خود ، بازار گسترده تر و شرایط اقتصادی را در نظر می گیرند.

منبع : investopedia

بالا به پایینپایین به بالاسرمایه گذاری
Comments (0)
Add Comment