انتشار گزارش بررسی پروژه Aber CBDC از بانک های مرکزی امارات متحده عربی و عربستان سعودی

این خبر گزارش مشترک یکی از امیدوار کننده ترین مطالعات پروژه Aber CBDC که توسط مقامات بانک مرکزی انجام شده است. امروز بانک های مرکزی دو عضو از قدرتمندترین اقتصادهای خاورمیانه گزارشی از یک پروژه مشترک ارز دیجیتال (CBDC) یک ساله بانک مرکزی منتشر کردند ، و نتایج درخشان این واقعه مطمئنا بر آینده فناوری بلاکچین تاثیر خواهد گذاشت.

پروژه Aber برای اولین بار در ژانویه سال ۲۰۱۹ معرفی شد ، تلاش مشترک بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای ایجاد ” اثبات مفهوم” طراحی شده برای ” مشارکت در مجموعه دانش در فن آوری های CBDC و  “DLT بود.

تلاش ترکیبی دو بانک مرکزی در چنین پژوهشی، از جمله اولین موارد در نوع خود است. به همین منظور، گزارش یادآوری می کند که انتخاب نام “َAber” مأموریت اصلی پروژه را بیان می کند :

“نام Aber انتخاب شد زیرا ، هم به عنوان واژه عربی ” عبور از مرزها ” معنی می دهد و هم ماهیت پروژه را به تصویر می کشد و همچنین امیدواریم که استفاده از این فناوری نیز مرزها را پشت سر بگذارد. “

این طرح در سه مرحله متمایز تقسیم شده، که به تدریج دامنه محدوده را به شش بانک تجاری مختلف گسترش داد ، گزارش خاطرنشان می کند که این پروژه از یک ارز دیجیتال با پول واقعی پشتیبانی می کند تا “توجه بیشتری” به مسائل پیرامون امنیت و سیستم های پرداخت موجود داشته باشد.

این گزارش نتیجه گیری می کند که CBDC با دو نسخه ” نه تنها از نظر فنی مناسب است ” ، بلکه CBDC ها “پیشرفت قابل توجهی نسبت به سیستم های پرداخت متمرکز از نظر مقاومت معماری داشته اند. “

سرانجام ، پروژه Aber همه موانع را برطرف کرد: ” الزامات اساسی […] همه برآورده شد ، از جمله شرایط پیچیده مربوط به حریم خصوصی و تمرکززدایی ، و همچنین الزامات مربوط به کاهش خطرات اقتصادی ، از جمله دید بانک مرکزی در عرضه پول و قابلیت ردیابی ارز صادر شده. “

این گزارش مراحل بعدی برای تحقیق و سیاست را توصیه می کند ، از جمله اتخاذ DLT برای بهبود امنیت سیستم های موجود ، ” ارائه ریل پرداخت مبتنی بر” DLTو گسترش دامنه آزمایشات آینده پروژه Aber از جمله پراکندگی جغرافیایی و همچنین تسویه سایر دارایی ها مانند اوراق قرضه. در حالیکه هیچ یک به اندازه پروژه Aber پیشرفت نکرده اند، اما سایر بانک های مرکزی نیز در ماه های اخیر به تحقیق در مورد دوام CBDC پرداخته اند. اخیراً چین رهنمودهای قانونی را برای قانونی سازی یوان دیجیتال منتشر کرده است ، انگلستان نیز به همین ترتیب تهیه پیش نویس مقررات و پیشنهاد تحقیق در مورد CBDC احتمالی را آغاز کرده و وزیر اقتصاد برزیل به طور قطعی اعلام کرده است که ابرقدرت آمریکای جنوبی دارای CBDC خواهد بود.

منبع : cointelegraph

آی بی امایالات متحده عربیبلاکچینسی بی دی سیعربستان سعودیمقررات
Comments (0)
Add Comment