رئیس سازمان بورس، اعلام کرد خرید و فروش رمزارز‌ها «تخلف» است

کانال سیگنال رایگان تلگرام فیوچرز ارزدیجیتال و فارکس

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس، اعلام کرد خرید و فروش رمزارز‌ها «تخلف» است و مجلس شورای اسلامی باید وارد این مسئله شود.
به گزارش و نقل از روزنامه جوان، دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در رونمایی از معاملات اوراق نقره و عرضه سنگ‌آهن گفته:
باید بدور از ادبیات سیاسی و به کمک علم بازار را هدایت کنیم. در حال حاضر ۶۲ میلیون سهامدار در بازار سرمایه وجود دارد و مسئولان خودشان را در قبال سهامداران مسئول میدانند.
در ادامه بیان کرد:
بازار سرمایه یک محل تخصصی است، به همین دلیل ما باید از روش سنتی کنار بگذاریم و ابزار‌هایی تقویت کنیم تا ریسک کمتر شود. سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به اقتصاد کشور کمک میکند و باعث افزایش تولید میشود.
او افزود:
از مجلس میخواهیم راهکاری ارائه دهد تا در صنایع مختلف شاهد دگرگونی نباشیم. ظرفیت‌ بازار سرمایه بسیار زیاد است و ما در ابعاد دیگر این بازار نتوانستیم پیشرفت کنیم، برای مثال، در بورس‌کالا می‌توان اقدامات خوبی انجام داد. درست است که امروز قرار است اوراق سکه در بورس کالا معامله شود، اما باید نتیجه آن را در صنعت نقره رصد کنیم.
وی خاطرنشان کرد:
در بازار اوراق بهادار نیاز به توسعه داریم، نهاد‌های مالی ما اگر در گذشته ۲ یا ۳ میلیون خدمات ارائه می‌کردند، اکنون تعدادشان چند برابر شده است. لازم به ذکر است که تعداد شرکت‌های تأمین سرمایه ما بسیار کم است. ما به شرکت‌های تأمین سرمایه اعلام کرده‌ایم از شرکت‌های تولیدی حمایت کنند.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت:
تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این است که در  خرید و فروش رمزارز‌ها وارد شود. این امر تخلف بوده و راهی برای خروج سرمایه از کشور است. نوسانی که در بازار سرمایه ایجاد شد در سایر بازار‌ها هم بود، بازار‌های موازی بورس پس از اصلاح بازگشتند، اما بورس نه. باید اعتماد را به سهامداران بازگردانیم.

منبع : JavanOnline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.