در حال آمادهسازی صوت...
امروز نیز روز دردناک دیگری در بازارهای ارز دیجیتال است، به ویژه برای آلتکوینها. اتریوم که تنها کمی بیش از یک هفته پیش حدود ۱۸۰۰ دلار معامله میشد، به سمت ۱۵۰۰ دلار سقوط کرد، اما هنوز رکورد منفی خود در ماه ژوئن را نشکسته است، حداقل تا این لحظه.
در مقابل، ریپل (XRP) در صدر آخرین کاهشها قرار داشته است. این توکن دقایقی پیش به کمی بیش از ۱.۰۰ دلار سقوط کرد که پایینترین قیمت آن از اواخر سال ۲۰۲۴ تاکنون بوده است.
تحلیلگران، حتی آنهایی که عمدتاً نسبت به روند قیمتی آینده XRP خوشبین بودهاند، هشدار دادهاند که اگر این دارایی به طور قاطع سطح روانی مهم ۱.۰۰ دلار را از دست بدهد، ممکن است با ریزش بیشتری مواجه شود.
برای مثال، CasiTrades هشدار داد که این توکن ممکن است تا کف ۰.۸۷ دلار سقوط کند و سپس بازگردد. علی مارتینز حتی بدبینتر بود و اهداف قیمتی زیر ۰.۷۰ دلار و حتی تا ۰.۱۵ دلار را در یک سناریوی بسیار افراطی مطرح کرد.
بسیاری دیگر از آلتکوینها نیز تنها در یک ساعت گذشته ضررهای مشابهی را ثبت کردهاند. سولانا (SOL) بیش از ۳.۵٪ کاهش یافته، زدکش (ZEC) ۴٪ سقوط کرده و کاردانو (ADA) پس از افت ۳.۷٪ در آستانه شکستن سطح ۰.۱۴ دلار قرار دارد.
طبیعتاً با توجه به این نوسانات شدید، لیکویید شدنها به شدت افزایش یافته است، به ویژه از زمانی که بیتکوین به زیر ۵۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد و به ۵۸,۰۰۰ دلار رسید.
طبق انتظار، بیتکوین بیشترین سهم را دارد. بیش از ۳۲۰ میلیون دلار پوزیشن لانگ تنها در یک ساعت گذشته لیکویید شده است. اتریوم با نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد و XRP با کمی بیش از ۴۰ میلیون دلار در جایگاه سوم است – همه از پوزیشنهای لانگ.
در مجموع، لیکویید شدنها در یک ساعت گذشته به ۶۳۰ میلیون دلار رسیده است که ۶۰۰ میلیون دلار آن مربوط به لانگهاست. ارزش کل لیکویید شدنها در روز گذشته ۱.۵ میلیارد دلار بوده که ۱.۲۲ میلیارد دلار آن از لانگها بوده است.









